Kobiety w Sieci
Internet to współczesne miejsce spotkań, często anonimowych, gdzie internautki szukają... no właśnie, czego? Kim są, co robią w sieci, jakie strony przeglądają i co publikują. Przeanalizowano kim jest współczesna Polka serfująca w internecie. Wynik jest co najmniej zadowalający – jesteśmy piękne, silne i mądre.
Z okazji Dnia Kobiet Instytut Monitorowania Mediów postanowił przeanalizować zachowania kobiet w internecie na przestrzeni roku (od 1 marca 2011 roku do 1 marca 2012 roku). Z przeprowadzonych badań wynika, że kobieta... jest kobieca. Słowo kobiecość padło w ponad 23 tysiące razy.
Ponadto panie przywiązują dużą wagę do swojej urody. To właśnie wyraz „piękna” wygrywa wśród najczęściej używanych przez nie określeń. Został on opublikowany 22 tysiące razy. Niekiedy jednak kontekst bywa niepokojący – panie nie tylko są, ale także „chcą być piękne”, a także chcą być atrakcyjne. Bywa jednak, że wyraz „atrakcyjna” często odnosi się do innych aspektów życia kobiety – np. atrakcyjności zawodowej, czyli bycia postrzeganą jako interesujący i wartościowy pracownik. Na drugim miejscu plasuje się wyraz „silna”, jednak z zaledwie 2,6 tysiącami postów. Następnie mądra i niezależna oraz zadbana i szczęśliwa.
Bardzo silną grupę stanowią kobiety ciężarne oraz młode matki, które tworzą w sieci społeczności na wzór grup wsparcia. Panie chętnie się zwierzają i pomagają swoim wirtualnym koleżankom. Ponadto kobiety w dużej części są spełnione – zawodowo, w macierzyństwie, a także w małżeństwie. Sporym zmartwieniem są mężczyźni, dla których w dużej części chcą być atrakcyjne i na których także lubią ponarzekać. Mimo wszystko jednak w zdecydowanie przeważającej części są one spełnione.
W zależności od wieku Panie poszukują także różnych informacji. Najmłodsze użytkowniczki internetu (15-24 lat) najczęściej odwiedzają strony internetowe zapewniające rozrywkę. Najpotężniejsza grupa kobiet serfujących w sieci obejmuje wiek 25-34 lata. Panie te najchętniej odwiedzają portale dotyczące marketingu oraz macierzyństwa. Grupa dojrzałych kobiet, a więc po 45 roku życia również chętnie korzysta z dobrodziejstw współczesności i przeszukuje otchłanie sieci w celu znalezienia informacji biznesowych oraz rozrywki.
Media społecznościowe również nie są obce płci pięknej. Około 70% pań przed i około 40% po 30-stce regularnie loguje się na Facebooku. Niemalże połowa z nich stara się brać aktywny udział w życiu społeczności do których przynależy - odwiedza profile znajomych oraz strony firmowe na Facebooku. Panie również chętniej od Panów korzystają z możliwości jakie daje marketing społecznościowy – chętnie rozmawiają bowiem o produktach, like'ują i udostępniają je dalej.
Nie wolno zapomnieć o najmniejszej, lecz jednocześnie także najbardziej wpływowej grupie – blogerkach. Według badań SheSpeaks.com niemalże 50% kobiet przed 30-stką napisało choćby jeden wpis na blogu. Po co decydują się na publikowanie? Przede wszystkim dla zabawy i aby wyrazić siebie. Tematyka jest dość rozległa – od jedzenia, gotowania, przez zdrowie i urodę, aż po ciążę, macierzyństwo i.... samochody! W związku z powyższym można jednoznacznie stwierdzić – panie chcą mówić o swoich problemach i radościach, wyrażać swoje poglądy i walczyć o racje. A dziś dzięki internetowi nawet słaba płeć może być głośna i słyszalna.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz